پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری تعاریف ،ابعاد ونظریه های پذیرش اجتماعی
6263
25,000 تومان
.zip
2,619 کیلوبایت
توضیحات:
دانلود مبانی نظری تحقیق تعاریف ،ابعاد ونظریه های پذیرش اجتماعی (فصل دوم) در 22 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد ( مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

پذیرش اجتماعی
بررسی مفهومی پذیرش اجتماعی
الف) ابعاد معنایی
ب) بعد تحلیلی
تعریف پذیرش اجتماعی
اندازه گیری پذیرش اجتماعی
نظریه های تحلیل رفتار و پذیرش اجتماعی
1-نظریه اشاعه نوآوری ها
2- نظریه کنش منطقی
3- نظریه رفتار برنامه ریزی شده
4- مدل توسعه یافته انتظارات منطقی
پیشینه پذیرش اجتماعی
منابع فارسی
منابع لاتین

پذیرش اجتماعی
منظور از پذیرش اجتماعی، درک فرد از جامعه با توجه به خصوصیات سایر افراد است. پذیرش اجتماعی شامل پذیرش تکثر با دیگران، اعتماد به خوب بودن ذاتی دیگران و نگاه مثبت به ماهیت انسان¬ها است که همگی آن¬ها باعث می¬¬شوند فرد درکنار سایر اعضای جامعه انسانی، احساس راحتی کند. کسانی¬که دیگران را می¬پذیرند به این درک رسیده¬اندکه افراد بطورکلی سازنده هستند. همان¬ گونه¬ که سلامت روانی شامل پذیرش¬ خود می¬شود، پذیرش دیگران در جامعه هم می¬تواند به سلامت اجتماعی بینجامد (Keyes, 1998: 121-140). افراد برخوردار از این بعد از سلامت، اجتماع را به صورت مجموعه¬ای کلی و عمومی درک می¬کنند که از افراد مختلف تشکیل شده است و به دیگران به عنوان افراد با ظرفیت و مهربان، اعتماد و اطمینان دارند و باور دارند که مردم می¬توانند ساعی و مؤثر باشند. این افراد دیدگاه مطلوبی دربارة ماهیت انسان دارند و با دیگران احساس راحتی می¬کنند. پذیرش اجتماعی مصداق پذیرش از خود است. در پذیرش اجتماعی، فرد نگرش مثبت و احساس خوبی نسبت به خودش و زندگی گذشته¬اش دارد و با وجود ضعف¬ها و ناتوانایی¬هایی که دارد، همة جنبه-های خود را می¬پذیرد (Keyes & Shapiro, 2004: 19-31).
ساپ و هارود پذیرش اجتماعی را دیدگاه مرجعی تعریف کرده¬اند¬که بیانگر نظرات یک نظام اجتماعی گسترده باشد. ساپ از آن به عنوان بعد جدیدی از نگرش هنجاری یاد می¬کند(Sapp & Harrod, 1989: 420-4388)). ریشه¬های آغازین این نوع تعریف از پذیرش اجتماعی را باید به نظرات شیبوتانی(1955) تحت عنوان گروه¬های عمومی مرجع نسبت داد. بر طبق نظر ساپ و هارود، این مفهوم تکمیل یافته دو دسته از گروه¬های مرجع هستند. اولی نوع مقایسه¬ای¬که افراد در آن برای ارزیابی یک رفتار خاص استفاده می¬کنند و دومی نوع هنجاری آن که برای شکل¬گیری و ثبات رفتار کاربرد دارد. آدامز پذیرش اجتماعی را به جایگاه و اعتبار یک رفتار در بین گروه¬های هدف آن رفتار تعریف کرده است(Adams & et a1, 2000: 252-262). ون در وال در تعریفی دیگر، پذیرش اجتماعی را نبود مانع و مخالفت برای اجرای یک سیستم تعریف نموده است((Vander Wal, 2004: 181-187). هور¬بی وگروتر پذیرش را نوعی تمایل و یا پاسخ مثبت دادن به چیزی دانسته¬اند(هارنبی و دیگران، 1376: 1155). اریکسون و دیگران چگونگی پذیرش اجتماعی را میزان درجه ارزیابی مثبت یا منفی از یک موضوع خاص تعریف کرده¬اند(Eriksson &Nordlund, 2006: 15-266). از سوی دیگر اسچاد و اسچلاگ معتقد هستند که تعاریف ارائه شده در خصوص این موضوع با یکدیگر متناقض هستند. این دو در یک نگاه دقیق¬تر به موضوع، دو واژه پذیرش و میزان پذیرش را از یکدیگر جدا دانسته و برای هر یک معنای خاصی قائل شده¬اند. بدین شکل که از پذیرش می توان دو معنا استنباط کرد. نخست نگرشی مثبت و تأییدگونه به سوی یک موضوع خاص و معنای دوم که عبارت است از مطابقت رفتار با اهداف کلان و عینی سیستمی که قرار است اجرا گردد. این دو اولی را پذیرش نگرشی و دومی را پذیرش رفتاری معنا نموده¬اند. در واقع پذیرش نوعی رفتار به شکل کنش و واکنش نسبت به یک هدف خاص و میزان پذیرش نگرشی است تأییدی به سوی یک هدف خاص(Schade & Schlag, 2003: 45-61). محققین دیگری نیز از جمله شویتما (2010) از همین تعریف برای مطالعه خود استفاده کرده-اند.

1403/8/11 - مارکت فایل