پاورپوینت استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
دسته بندي :
علوم انسانی »
مدیریت
این پاورپوینت در مورد استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد در 42 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد،رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد،سيستم مديريت عملكرد PMS،سازمان با اهداف ، فرآيندها وCSF ها،روشهای ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن،اهداف نظام ارزیابی عملکرداصول و مراحل مدیریت استراتژیک،مدیریت استراتژیک،تعريف استراتژي،رويكرد استراتـژي،مدیریت تصمیمات استراتژیک،ادبيات استراتـژي،مدیریت سازمان، و...ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
هنر و علم تدوين ، اجرا و ارزيابي وظيفه اي چندگانه كه سازمان را قادر مي سازد به هدفهاي بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت خود دست يابد .
1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
2- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و ...
3- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
4- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
5- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده
Ùوضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
Ùتصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
Ùتخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
Ùیک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
Ùهدفی که حدود 10 سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
Ùیک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
Ùآرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد .
چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگر آمال و آرزوهای مدیریت سازمان برای آینده است.
چشم انداز یعنی آنچه که می خواهیم باشیم.
v اطمینان از صحت استراتژی و تداوم حرکت آن و بازخورد تحقق اهداف
v شناسایی مشکلات سازمان و زمینه سازی رفع آنها
v فراهم شدن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی
vفراهم شدن رشد و توسعه و بهبود فرایندها
v نظام مند شدن تشویق ها و تنبیه ها
v برقراری ارتباط منطقی بین تفکر مدیران و رفتار کارکنان
v تحت کنترل قرارگیری دارایی های مشهود و نامشهود
v برقراری توازن در ارزیابی ها
v بهبود فرایند برنامه ریزی و تخصیص منابع و تصمیمگیری
1- مديريت موفق عملكرد ديگر يك گزينه اختياري نيست .
2- مديريت عملكرد يعني پذيرفتن و استقبال كردن از تغيير نه فاصله گرفتن از آن .
3- فرآيندي مستمر و مداوم است نه پروژه اي كه يكبار اجرا مي گردد .
4- فعاليتي است بر محور كاركنان .
5- به اتفاق كاركنان انجام مي شود نه درباره كاركنان .
6- نيروي محركه آن فاصله موقعيت كنوني و موقعيت مطلوب است .
7- معيارهاي مديريت موفق عملكرد معتبر و قابل درك است .
8- اين معيارها از كارايي و اثربخشي و انطباق پذيري گفت و گو مي كند .
9- از فنوني استفاده كند كه موثر است و به شايستگي آنها را به كار مي برد .
10 – داوري نهايي عملكرد بامشتري است واوست كه بايد راضي و خشنود باشد.